SMS-marketingtips voor merkbekendheid

Sms API blijft nog steeds een van de belangrijkste digitale marketingkanalen voor grote of groeiende merken. De vele voordelen die het kan bieden, maken het duidelijk dat het populair is bij marketeers. Resultaten kunnen eenvoudig worden gemeten en gevolgd, en de kosten van deze promotionele sms zijn de helft van die van andere marketingmogelijkheden. Als je nog niet in de massale sms-trein hebt gezeten, is dit het juiste moment. Hier zijn enkele tips voor het gebruik van de SMS API-service om uw merkbekendheid in de markt te vergroten.

1. Begin met een vertrouwde marketinglijst

De eerste overweging voor een SMS API-serviceprovider is de doelgroep. Maak een contactenlijst met de namen van alle vroegere, huidige en potentiële klanten. Houd er rekening mee dat alleen de juiste boodschap aan de juiste mensen u de gewenste resultaten zal opleveren. Zelfs de beste promotionele sms naar de verkeerde persoon lijkt op spam en je verliest klanten in plaats van nieuwe te winnen.

2. Geef waarde aan uw tijd:

Elke transactie-sms die u verzendt, moet waar voor uw geld hebben. Klanten moeten niet klagen over het doen van aanbiedingen die elders gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Een frivole boodschap zal uiteindelijk uw klanten irriteren en zij zullen het liefst uw zaak verlaten. Houd de sms-berichten bij die u verzendt om te zien of u uw klanten waar voor uw geld biedt. Bekijk hoeveel mensen je call-to-action volgen.

3. Kies voor een persoonlijke aanpak

Ervaren sms gateway service providers adviseren hun klanten altijd om persoonlijk contact met hen op te nemen. Gebruik uw naam bij het verzenden van berichten in plaats van u aan te spreken als “klant”. Dit zal u helpen een vriendschappelijke relatie met uw klanten op te bouwen. Deze persoonlijke benadering is een manier voor klanten om zich gewaardeerd te voelen en merkloyaliteit op te bouwen. Kom snel ter zake in 160 karakters, maar druk jezelf op een boeiende en boeiende manier uit zonder te direct te zijn.

4. Time je sms correct

Door de juiste timing te volgen, is de kans groter dat uw klanten uw transactie-sms lezen. Er zijn enkele algemene richtlijnen om u op weg te helpen, maar met wat vallen en opstaan ​​kunt u de juiste timing begrijpen. Weekends zijn een goed moment om gateway-sms-berichten te sms’en, omdat klanten vrije tijd hebben om naar uw berichten te kijken en niet geïrriteerd te raken. Stuur geen berichten te laat of te vroeg. Een slimme truc die veel merken gebruiken is om triggers in te stellen zodat klanten een bericht krijgen na een bepaalde actie.

5. Een sterke oproep tot actie

Oproepen tot actie moeten krachtig maar beknopt zijn. Het moet duidelijke instructies bevatten over wat u wilt dat uw klanten doen. Het invoeren van te veel jargon en complexe instructies verkleint de kans dat klanten dit voorbeeld volgen. Een gevoel van urgentie werkt altijd in een oproep tot actie. Als u bijvoorbeeld een coupon aanbiedt, kunt u een vervaldatum op de coupon vermelden of deze slechts voor een beperkte periode gebruiken. Vergeet niet een manier op te nemen om contact met u op te nemen in uw oproep tot actie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.