Nu iedereen op zoek is naar je zuurverdiende geld om de wereld te beloven en nog wat, waar ga je heen voor betaalbare maar toch hoogwaardige radio- en tv-spotproducties? Ik zal je vertellen dat in al mijn jaren in deze branche, werkend aan wat velen zouden beschouwen als luxe tv- en radioproducties, het vinden van echt goede productiehuizen niet zo eenvoudig is als het lijkt. Het vinden van dat creatieve, energieke en toch makkelijke werken met muziekproductie GEsproken Jingles house is niet zo gemakkelijk te vinden. We begrijpen de moeilijkheid van veel jonge startende bedrijven en de vele frustraties die op hun pad komen als ze proberen een hopelijk succesvolle onderneming te lanceren die geen verspilling van tijd en geld is.
Eén ding kan zeker zijn in deze glansloze en middelmatige reclamedip waarin we ons bevinden, dat opvallen en een geloofwaardig en gezond imago behouden net zoveel belangrijker is. Aan de positieve kant, hoewel het misschien een ontmoedigende taak lijkt, hoeft er tegenwoordig niet zoveel voor nodig te zijn om op te vallen in de massa. Heb je naar de gemiddelde commercial op RadIo Jingles of tv geluisterd? Het is alsof ze een drumloop hebben genomen, deze zonder enige creativiteit op de automatische piloot hebben gezet en iedereen verondersteld wordt op en neer te springen. Laat me je een klein geheim vertellen dat helemaal geen geheim zou moeten zijn. Als je vasthoudt aan veel van wat werkte in de reclamemekkadagen van de jaren ’70 en ’80 en een groot deel van de jaren ’90, met alle ongelooflijke commercials die toen uitkwamen, en het produceert met de huidige muziek- en productiestandaarden, zou je heel goed kunnen kijken naar een zeer winstgevende campagne.
Hoeveel commercials kun je uit de advertenties van vandaag halen? Waarschijnlijk niet zo veel. Maar ik garandeer je dat als je iemand vraagt die nog maar een paar jaar geleden is opgegroeid, ze product na product voor je kunnen zingen. Ik kan eerlijk gezegd niet zoveel producten zingen van vandaag. Ons doel is uiteraard om elke klant tevreden te stellen door eersteklas jingles en muziekproducties te leveren, maar dit zo te doen dat ze echt zingbaar of lidbaar zijn – dat is echt het doel.
Ik weet zeker dat dit heel elementair klinkt, maar het is de waarheid en als je deze boodschap omarmt en zeer lidbare jingles maakt of hebt gemaakt, kun je een campagne hebben die niet alleen opvalt, geloofwaardigheid heeft bij het publiek, maar ook echt de verkoop verhoogt . Voordat je naar buiten gaat en een jingle laat produceren, moet je je ervan bewust zijn dat niet alle muziekmaatschappijen of producties gelijk zijn. Als ik een goed klinkende commercial zeg, heb ik het over een zin of slogan die uw product of dienst kan bezitten en niet slechts een van de vele vermoeide muzikale zinnen en regels die “fungeren” als de jingle. Uw product moet in staat zijn om de muzikale frase in de geest van het publiek te houden, elke keer dat ze het neuriën. Als je eropuit gaat en een “goedkoop” muziekbedrijf krijgt om je spot te schrijven, had je net zo goed de interne voice-over en productiemuziek van het radio- of kabelbedrijf kunnen gebruiken.
Gebruik de beproefde methoden van adverteren met geweldig klinkende jingles met zinnen en melodielijnen die uw bedrijf kan bezitten in de harten en geesten van het publiek en u kunt echt verbluffende resultaten zien!